ارائه خدمات مشاوره و پشتیبانی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات
به گزارش واحد روابط عمومی شرکت تجارت الکترونیک پیشگامان آتیه صبا، این شرکت پس از ترمیم ساختار مدیریتی خود و جذب نیروهای متخصص و کارآمد در حوزه IT، توانمندی لازم را به منظور ارائه خدمات مشاوره و پشتیبانی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای سازمانها و شرکتها، ازجمله شرکتهای هم گروه ایجاد نموده است.
شرکت تجارت الکترونیک پیشگامان آتیه صبا در راستای بالا بردن کیفیت ارائه خدمات فنی و مشاوره ای خود درصدد گرفتن رتبه یک شورای عالی انفورماتیک در حوزه مشاوره، فناوری اطلاعات، نظارت و همچنین سازمان نظام صنفی رایانهای کشور می باشد.
خدمات در حوزههای تخصصی که شرکت تجارت الکترونیک پیشگامان آتیه صبا توانمندی ارائه آنها را دارا میباشد به شرح ذیل است :
حوزه استراتژی و مدیریت راهبردی فناوری اطلاعات
• تدوین چشم انداز سازمان از وضعیت و موقعیت سازمان در محیط آینده.
• تدوین سند رسالت سازمان برای تحقق چشم انداز، مطابق ارزش ها و اهداف سازمان.
• ارائه نقشه راه و سند راهبردی مدیریت فناوری اطلاعات.
• طراحی معماری و ساختار فناوری اطلاعات سازمان.
• مشاوره در بهینه سازی فرآیند های سازمان.
• مشاوره در برنامهریزی سازمانی، ارزیابی عملکرد و پیشرفت آن.
حوزه دولت الکترونیک
• مشاوره در طراحی و اجرای پورتال سازمانی، میز خدمت و سامانه های خدمات الکترونیکی مطابق با چارچوب های سازمانی، امنیتی، فنی و قانونی.
• مشاوره در پیاده سازی سکوی تعامل پذیری و معماری سرویس گرا برای ارتباط با دیگر سازمان های دولتی و خصوصی.
• مشاوره در افزایش تعاملپذیری، کاربر محوری، دسترسپذیری و ارتقاء اعتمادپذیری سیستم های خدمات الکترونیکی.
حوزه توسعه فناوری اطلاعات
• مشاوره انتخاب نرم افزارهای سازمانی.
• مشاوره تهیه شرح خدمات نرم افزارهای سازمانی.
• بررسی ساختار فعلی شبکه سازمان بمنظور شناخت نقاط ضعف و قوت ساختار فعلی شبکه.
• بررسی امکانات مورد نیاز جهت توسعه مجدد شبکه و مشاوره در تهیه سخت افزار و تجهیزات.
• مشاوره توسعه شبکه.
• مشاوره در سرمایه گذاری روی طرح ها، ایده ها، محصولات و فناوری های جدید.
• مشاوره طراحی و نظارت بر اجرای شبکه های کامپیوتری و یا راهبری مراکز داده.
• مشاوره تأمین تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات.
• مشاوره در ارائه راهکارهای مبتنی بر وب سرویس و سامانه های خدمات الکترونیکی.
• مشاوره دولت الکترونیک و تحول دیجیتال به سازمانها.
• مشاوره در جمع آوری، تحلیل و آمادهسازی اطلاعات به منظور ایجاد تصمیم های مناسب.
• مشاوره تعیین و تشخیص پیمانکار مناسب برای اجرا و یا برون سپاری پروژه ها.
• مشاوره طراحی و پیاده سازی شبکههای ارتباطی مانند VoIP، ویدئوکنفرانس، ایمیل سرور و…
حوزه مدیریت ریسک فناوری اطلاعات
• مشاوره افزایش امنیت سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری بمنظور افزایش سطح امنیت سازمان در مقابله با حملات سایبری.
• بررسی و تحلیل سیاستهای امنیتی شبکه و ارائه راهکار مناسب امنیت اطلاعات.
• سطح بندی مناسب منابع سرمایه ای بر اساس اختیار افراد و تدوین سیاستهای کنترلی.
• مشاوره کنترل و نظارت پیوسته بر یکپارچگی داده.
• مشاوره کنترل و نظارت پیوسته بر دسترسی به منابع سازمانی.
• مشاوره بستر سازی فرهنگی و آموزش اختصاصی به کارکنان سازمان بمنظور ارتقا سطح امنیتی سازمان.
• مشاوره در رویه های روش انجام کار و مستند سازی سیستم پشتیبان گیری از اطلاعات با اهمیت سازمان.
• مشاوره در نظر گرفتن نسخه های پشتیبانی برای سخت افزارها.
• مشاوره در اخذ سیاست های تست منابع سخت افزاری و رفع خرابی ها.
• مشاوره افزایش امنیت دسترسی به اطلاعات و منابع سازمانی.
حوزه مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات
• مشاوره در تدوین طرح و منشور پروژه.
• مشاوره تهیه سند اهداف پروژه و جدول زمان بندی پروژه.
• مشاوره در تعیین اهداف واسط، فازبندی و تعیین حداکثر حجم کاری مورد نیاز برای تکمیل هر فاز پروژه .
• مشاوره بودجه بندی و هزینه اجرای پروژه.
• مشاوره در تدوین ساز و کارهای کنترلی برای پیگیری، ارزشیابی و کنترل پروژه.
• مشاوره در تعیین شاخص های سنجش عملکرد.
• مشاوره در تخمین هزینه زمان هر بسته کاری.
• مشاوره در نیازسنجی به امکانات و منابع نیروی انسانی لازم و هزینه آن.
حوزه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات
• مشاوره در طراحی ساختار میز خدمت متناسب با خدمات، ساختار سازمانی، تنوع مشتریان و خدمات سازمان.
• مشاوره در طراحی مجدد ساختار سازمانی واحد خدمات فناوری اطلاعات در سازمان.
• مشاوره در بهبود مدیریت خدمات فناوری اطلاعات با استفاده از چارچوب ITIL.
• مشاوره برنامه ریزی منابع سازمانی بمنظور بهبود گردش کار و خودکار سازی فرآیندها و رویه ها.
حوزه حاکمیت خدمات فناوری اطلاعات
• نظارت بر اجرای پروژه های فناوری اطلاعات و تدوین شاخص های کلیدی عملکرد.
• مشاوره در مستند سازی و تهیه شرح وظایف کارشناسان و مدیران بخش IT.
• مشاوره در اجرای اندازه گیری کارایی و اثربخشی سرویس های IT.
• بررسی نحوه ارائه سرویس به کاربران شبکه و مشاوره در تدوین راه حل های مناسب.
• مشاوره تدوین راه کار های جدید مستند سازی و ایجاد بانک دانش.
• مشاوره تدوین راهکارهای استفاده بهینه از دانش های فردی و سازمانی.
• مشاوره کنترل روی زیرساخت ها، خدمات و تغییرات.
• مشاوره در بهینه سازی فرآیندهای شغلی و افزایش راندمان کارمندان.
• مشاوره در موضوعات اندازه گیری بازگشت سرمایه، ارزش افزوده و تحقق سود فناوری اطلاعات.