ارائه خدمات مشاوره و پشتیبانی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات
به گزارش واحد روابط عمومی شرکت تجارت الکترونیک پیشگامان آتیه صبا، این شرکت پس از ترمیم ساختار مدیریتی خود و جذب نیروهای متخصص و کارآمد در حوزه IT، توانمندی لازم را به منظور ارائه خدمات مشاوره و پشتیبانی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای سازمانها و شرکتها، ازجمله شرکتهای هم گروه ایجاد نموده است.
شرکت تجارت الکترونیک پیشگامان آتیه صبا در راستای بالا بردن کیفیت ارائه خدمات فنی و مشاوره ای خود درصدد گرفتن رتبه یک شورای عالی انفورماتیک در حوزه مشاوره، فناوری اطلاعات، نظارت و همچنین سازمان نظام صنفی رایانهای کشور می باشد.

خدمات قابل ارائه در حوزه فناوری اطلاعات
خدمات در حوزههای تخصصی که شرکت تجارت الکترونیک پیشگامان آتیه صبا توانمندی ارائه آنها را دارا میباشد به شرح ذیل است :
حوزه استراتژی و مدیریت راهبردی فناوری اطلاعات
• تدوین چشم انداز سازمان از وضعیت و موقعیت سازمان در محیط آینده.
• تدوین سند رسالت سازمان برای تحقق چشم انداز، مطابق ارزش ها و اهداف سازمان.
• ارائه نقشه راه و سند راهبردی مدیریت فناوری اطلاعات.
• طراحی معماری و ساختار فناوری اطلاعات سازمان.
• مشاوره در بهینه سازی فرآیند های سازمان.
• مشاوره در برنامهریزی سازمانی، ارزیابی عملکرد و پیشرفت آن.
حوزه دولت الکترونیک
• مشاوره در طراحی و اجرای پورتال سازمانی، میز خدمت و سامانه های خدمات الکترونیکی مطابق با چارچوب های سازمانی، امنیتی، فنی و قانونی.
• مشاوره در پیاده سازی سکوی تعامل پذیری و معماری سرویس گرا برای ارتباط با دیگر سازمان های دولتی و خصوصی.
• مشاوره در افزایش تعاملپذیری، کاربر محوری، دسترسپذیری و ارتقاء اعتمادپذیری سیستم های خدمات الکترونیکی.
حوزه توسعه فناوری اطلاعات
• مشاوره انتخاب نرم افزارهای سازمانی.
• مشاوره تهیه شرح خدمات نرم افزارهای سازمانی.
• بررسی ساختار فعلی شبکه سازمان بمنظور شناخت نقاط ضعف و قوت ساختار فعلی شبکه.
• بررسی امکانات مورد نیاز جهت توسعه مجدد شبکه و مشاوره در تهیه سخت افزار و تجهیزات.
• مشاوره توسعه شبکه.
• مشاوره در سرمایه گذاری روی طرح ها، ایده ها، محصولات و فناوری های جدید.
• مشاوره طراحی و نظارت بر اجرای شبکه های کامپیوتری و یا راهبری مراکز داده.
• مشاوره تأمین تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات.
• مشاوره در ارائه راهکارهای مبتنی بر وب سرویس و سامانه های خدمات الکترونیکی.
• مشاوره دولت الکترونیک و تحول دیجیتال به سازمانها.
• مشاوره در جمع آوری، تحلیل و آمادهسازی اطلاعات به منظور ایجاد تصمیم های مناسب.
• مشاوره تعیین و تشخیص پیمانکار مناسب برای اجرا و یا برون سپاری پروژه ها.
• مشاوره طراحی و پیاده سازی شبکههای ارتباطی مانند VoIP، ویدئوکنفرانس، ایمیل سرور و…
حوزه مدیریت ریسک فناوری اطلاعات
• مشاوره افزایش امنیت سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری بمنظور افزایش سطح امنیت سازمان در مقابله با حملات سایبری.
• بررسی و تحلیل سیاستهای امنیتی شبکه و ارائه راهکار مناسب امنیت اطلاعات.
• سطح بندی مناسب منابع سرمایه ای بر اساس اختیار افراد و تدوین سیاستهای کنترلی.
• مشاوره کنترل و نظارت پیوسته بر یکپارچگی داده.
• مشاوره کنترل و نظارت پیوسته بر دسترسی به منابع سازمانی.
• مشاوره بستر سازی فرهنگی و آموزش اختصاصی به کارکنان سازمان بمنظور ارتقا سطح امنیتی سازمان.
• مشاوره در رویه های روش انجام کار و مستند سازی سیستم پشتیبان گیری از اطلاعات با اهمیت سازمان.
• مشاوره در نظر گرفتن نسخه های پشتیبانی برای سخت افزارها.
• مشاوره در اخذ سیاست های تست منابع سخت افزاری و رفع خرابی ها.
• مشاوره افزایش امنیت دسترسی به اطلاعات و منابع سازمانی.
حوزه مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات
• مشاوره در تدوین طرح و منشور پروژه.
• مشاوره تهیه سند اهداف پروژه و جدول زمان بندی پروژه.
• مشاوره در تعیین اهداف واسط، فازبندی و تعیین حداکثر حجم کاری مورد نیاز برای تکمیل هر فاز پروژه .
• مشاوره بودجه بندی و هزینه اجرای پروژه.
• مشاوره در تدوین ساز و کارهای کنترلی برای پیگیری، ارزشیابی و کنترل پروژه.
• مشاوره در تعیین شاخص های سنجش عملکرد.
• مشاوره در تخمین هزینه زمان هر بسته کاری.
• مشاوره در نیازسنجی به امکانات و منابع نیروی انسانی لازم و هزینه آن.
حوزه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات
• مشاوره در طراحی ساختار میز خدمت متناسب با خدمات، ساختار سازمانی، تنوع مشتریان و خدمات سازمان.
• مشاوره در طراحی مجدد ساختار سازمانی واحد خدمات فناوری اطلاعات در سازمان.
• مشاوره در بهبود مدیریت خدمات فناوری اطلاعات با استفاده از چارچوب ITIL.
• مشاوره برنامه ریزی منابع سازمانی بمنظور بهبود گردش کار و خودکار سازی فرآیندها و رویه ها.
حوزه حاکمیت خدمات فناوری اطلاعات
• نظارت بر اجرای پروژه های فناوری اطلاعات و تدوین شاخص های کلیدی عملکرد.
• مشاوره در مستند سازی و تهیه شرح وظایف کارشناسان و مدیران بخش IT.
• مشاوره در اجرای اندازه گیری کارایی و اثربخشی سرویس های IT.
• بررسی نحوه ارائه سرویس به کاربران شبکه و مشاوره در تدوین راه حل های مناسب.
• مشاوره تدوین راه کار های جدید مستند سازی و ایجاد بانک دانش.
• مشاوره تدوین راهکارهای استفاده بهینه از دانش های فردی و سازمانی.
• مشاوره کنترل روی زیرساخت ها، خدمات و تغییرات.
• مشاوره در بهینه سازی فرآیندهای شغلی و افزایش راندمان کارمندان.
• مشاوره در موضوعات اندازه گیری بازگشت سرمایه، ارزش افزوده و تحقق سود فناوری اطلاعات.