به گزارش واحد روابط عمومی شرکت تجارت الکترونیک پیشگامان آتیه صبا، یکی از مسائل قابل بحث در دنیای امروز، بررسی میزان درآمد مشاغل در فضای مجازی می باشد. امروزه شاهد افزایش استفاده مردم از فضای مجازی هستیم که می توان گفت قرنطینه و کرونا، نقش فضای مجازی و مشاغل مرتبط با فضای مجازی را پررنگ تر از قبل کرده است. از این رو در ادامه به مشاغلی با بیشترین در آمد در فضای مجازی پرداخته و آن ها رو معرفی می کنیم.
طبق بررسی ها، درآمد جهانی تجارت الکترونیک در فضای مجازی تا سال ۲۰۲۱ میلادی، دو برابر شده و به میزان ۲۱۰۸ میلیارد دلار خواهد رسید.
تجارت الکترونیک از ویژگی های برجسته اقتصاد در حال توسعه فضای مجازی (دیجیتال) است که مبتنی بر بستر IT است. طبق بررسی های انجام گرفته از سوی سازمان توسعه و تجارت سازمان ملل متحد (آنکتاد)، حجم فروش جهانی تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۵ برابر ۲۵,۳ تریلیون دلار برآورد شده است.
ایالات متحده آمریکا، با فروش بیش از ۷ تریلیون دلار، بزرگترین بازار تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۵ را از آن خود نمود و پس از آن ژاپن و چین در جایگاه دوم و سوم قرار داشتند. در حالی که ایالات متحده در فروش تجارت الکترونیک B2B پیشرو بود اما از نظر تجارت B2C پس از چین قرار داشت.
در سال ۲۰۱۷ چین در حوزه تجارت الکترونیک B2C موفق به کسب درآمد ۴۷۰ میلیارد دلاری شده است؛ این در حالی است که این مبلغ برای آمریکا حدود ۳۵۴ میلیارد دلار بوده است. پس از این دو کشور، انگلیس، ژاپن، فرانسه، آلمان، کره جنوبی، کانادا، هند و روسیه به ترتیب در جایگاه های سوم تا دهم قرار دارند. به طور کلی در تجارت الکترونیک، تجارت B2B غالب بوده و حدود ۹۰ درصد از کل این گروه از اقتصادها را تشکیل می دهد.
مشاغل پردرآمد تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۱
انتظار می رود درآمد جهانی تجارت الکترونیک تا سال ۲۰۲۱ تقریبا دو برابر شده و به میزان ۲۱۰۸ میلیارد دلار برسد. افزایش دسترسی به اینترنت و پذیرش رو به بالای دریافت خدمات دیجیتالی از طریق تجارت آنلاین در قالب پلتفرم و وب سایت های تجاری از سوی مردم، آینده ای روشن را از توسعه الکترونیک نمایش می دهد. طبق بررسی ها ،مد و لباس، الکترونیک و رسانه، اسباب بازی و لوازم سرگرمی، مبلمان و لوازم خانگی و نهایتا غذا و سلامت، به ترتیب از پردرآمدترین حوزه های تجارت الکترونیک جهانی تا سال ۲۰۲۱ خواهند بود.
مد و پوشاک؛ پردرآمد ترین حوزه تجارت الکترونیک
پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۱ بیش‌ترین میزان درآمد مربوط به حوزه مد و پوشاک با میزان ۶۳۳ میلیارد دلار باشد. چین تا سال ۲۰۲۱ با کسب درآمد بیش از ۲۵۸ میلیارد دلار، موفق خواهد شد بازار تجارت جهانی مد و پوشاک آنلاین را از آن خود نماید و پس از چین، اروپا و آمریکا در جایگاه دوم و سوم قرار خواهند داشت.
از دیگر موضوعات قابل توجه در بخش تجارت الکترونیک، موضوع رزور بلیط آنلاین و انجام خدمات مسافرتی مبتنی بر اینترنت است. طبق پیش بینی های انجام گرفته، بازار این نوع خدمات نیز تا سال ۲۰۲۱ دو برابر شده و تا حدود ۱ تریلیون دلار خواهد رسید. همچنین کشور چین با کسب نرخ رشد مرکب سالیانه ۱۷,۹ درصد، سریع‌ترین رشد را از نظر کسب درآمد حاصل از ارائه این نوع خدمات از میان کشورهای آمریکا، ژاپن، انگلیس و آلمان خواهد داشت.
 عوامل موثر بر انجام خرید آنلاین
در جهان امروز تجارت الکترونیک فراتر از مرزهای ملی و منطقه ای رفته و امروزه در سطح جهانی شاهد خرید و فروش های آنلاین هستیم.
درآمد حاصل از این تجارت قابل توجه بوده و آنچه در انجام خرید آنلاین برای مشتریان حائز اهمیت است، فرآیند ساده خرید و شفافیت است؛ در همین راستا طبق نظرسنجی های انجام شده، مهم‌ترین عوامل موثر بر انجام خرید آنلاین از سوی کاربران به ترتیب: شفافیت اطلاعات مربوط به هزینه تحویل کالا، فرآیند ساده و قابل اعتماد خرید، تحویل رایگان کالا به هنگام خرید، امکان مرجوع رایگان کالا، پاسخگویی سریع در بخش خدمات مشتریان، اطلاع از شرکت های عرضه کننده کالا، تنوع در پرداخت هزینه، امکان سفارش کالا در هر مکان و زمان و با هر وسیله، امکان انتخاب نحوه تحویل کالا ، مطرح شده است.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست